חדשות

יו"ר הר"י: "כל עוד לא פוגעים ברופאים וברפואה, לא נתערב ברפורמה המשפטית"

פרופ' ציון חגי בוועידת "האנשים של המדינה" על הגבלת זכות השביתה: "הצעת חוק דרקונית ואנטי דמוקרטית" | על חוק החמץ - "מיותר" | הודיע על רפורמה לקיצור שנות לימודי הרפואה מ-7 שנים ל-6

פרופ' ציון חגי, יו"ר ההסתדרות הרפואית. "ביטול מיידי של הגזירות המבישות כנגד מערכת הבריאות". צילום: דוברות הר"י

"ההסתדרות הרפואית מייצגת את כלל הרופאים, זאת קבוצה הטרוגנית. חלק מהרופאים תומכים ברפורמה וחלק אחר לא תומך בה. אנחנו רוצים לשמור על הרופאים. כל זמן שלא פוגעים ברופאים וברפואה, אנחנו לא מתערבים", כך הסביר אתמול (ג') פרופ' ציון חגי, יו"ר ההסתדרות הרפואית, את הימנעות הר"י מהשתתפות במחאה נגד הרפורמה המשפטית. הדברים נאמרו במסגרת ועידת "האנשים של המדינה" של "ידיעות אחרונות" ו-ynet, ודווחו על ידי אדיר ינקו.

לעומת ההימנעות מהשתתפות במחאה, הביע יו"ר הר"י התנגדות נחרצת לניסיון להגביל את זכות השביתה. "זה נושא שאנחנו בהחלט מטפלים בו: הצעת החוק של ח"כ רוטמן, שנתנגד לה בתוקף וניאבק בה. אני כבר הוצאתי מספר מכתבים לראש הממשלה ולרוטמן, ואני בקשר עם משרד המשפטים בסוגיה הזאת. הצעת החוק הזאת היא דרקונית, אנטי דמוקרטית, אנטי ארגוני עובדים. לא נקבל פגיעה בארגוני עובדים".

על המחסור ברופאים אמר פרופ' חגי: "אנחנו דואגים להגדיל את מספר הרופאים על ידי הגדלת מספר הסטודנטים בבתי הספר לרפואה בישראל. גם יזמתי רפורמה שתכלול קיצור שנות הלימוד בבתי הספר לרפואה משבע שנים לשש. זה קיים בגרמניה ובמדינות אחרות".

על חוק החמץ אמר: "אני חושב שצריך לשמר את הסטטוס קוו. לא צריך חוקים. יש יחסי אנוש והזדהות בין מטופלים. אני מסתובב בבתי חולים ורואה חולים שונים - יהודי, ערבי, דרוזי, צ'רקסי - שמשתפים פעולה. החוק הזה מיותר ומפלג והוא רק ייצור קרע בעם. צריך לפעול בשכל ולעשות הסברה בנושא. אנשים יכבדו את השני ולא יכניסו חמץ, כפי שאנחנו לא נעשה משהו שעומד בניגוד לאמונתם של מוסלמים, צ'רקסים או דרוזים".

נושאים קשורים:  פרופ' ציון חגי,  הר"י,  ההסתדרות הרפואית,  הרפורמה המשפטית,  לימודי רפואה,  חדשות
תגובות

בושה וחרפה!
זו לא רק זכותנו אלא חובתנו - ההפיכה המשפטית פוגעת בכל אזרחי מדינת ישראל וגם ברופאים.ות.
חובה על האיגוד המקצועי למחות בקול רם וברור נגד העוול. אין בריאות בלי דמוקרטיה.
הציפיה מיו״ר ההסתדרות הרפואית היא לעמוד בחזית המוחים יחד עם קבוצה מכובדת של זוכי פרס נובל, כלכלנים, מנהלי הבנקים, אנשי צבא, אנשי שב״כ ועוד רבים וטובים.
אתה מבזה את התפקיד - זוז הצידה ופנה מקום לאנשים בעלי עמוד שדרה מוסרי.

תודה! מצטרף לדבריך לחלוטין!

איזה תוקפנות , לא מתאים לפרופסור! מספיק להכניס פוליטיקה לרפואה. כל אחד שימלא את תפקידו. תתעסקו ברפואה. הממשלה נבחרה בצורה דמוקרטית, הגיע הזמן לקבל את העובדה ולהרגע. תנו לחיות בשקט ושלווה , מספיק להסית ולהפוך את המדינה. יש לנו מספיק אויבים חיצונים, אין צורך לקרוע את העם מבפנים.

02.03.2023, 18:10

פרופ' ברגר.
קראתי את תגובתך מספר פעמים וחוץ מגיבובי דברים לא מצאתי בה כל תוכן.
הבעיה העיקרית כרגע היא שטיפת המוח של האנטי שמובילה למעשים בזויים כמו גניבת הטנק מתל סאקי, עימותים מול המשטרה (שסביר להניח שחל מהשוטרים אינם מזדהים עם הרפורמה), נעילתה של אשה במשך שעות במספרה וצורך בכח חילוץ גדול שיכול היה לטפל במצבי חרום אמיתיים וכו'.

אנונימי/ת
22.02.2023, 19:31

כשיפגעו ברפואה לא יהיה בגצ שיגן, יהיה אסור לשבות ולא יהיה מי שיילחם עם הרפואה כי המלחמות והמאבקים נכשלו. בהצלחה עם המחשבה שלא צריך לחבור למאבק של אחרים ולקוות שמלחמה רק כשזה אינטרס אישי תצליח

כל מלה!
רק חבל שבאנונימיות.

02.03.2023, 18:10

מנין לך כל התחזיות האפוקליפטיות הללו??

03.04.2023, 19:55

אתה רשאי להצטרף לכל מאבק כרצונך. אבל, איגוד מקצועי כשמו כן הוא. יש לו מנדט לפעות בתחום המקצועי בלבד. אין לו מנדט להצטרף למאבקים פוליטיים בשמי ובשם מי שחושבים כמוני או כמוך (כנראה לא באותה הדעה).

אני ממש נבוך, בואכה מתבייש, בארגון המקצועי האמור לייצג אותי!
אין בריאות בלי דמוקרטיה.

אנונימי/ת
23.02.2023, 11:15

ברופאים יפגעו אחרי הרפורמה. מה תעשה אז? תלך לבד להפגין?

אנונימי/ת
23.02.2023, 18:02

מרטין נימלר כתב:

בְּגֶרְמַנְיָה לָקְחוּ הַנָּאצִים תְּחִלָּה אֶת הַקּוֹמוּנִיסְטִים,
וַאֲנִי לֹא הֵרַמְתִּי אֶת קוֹלִי, כִּי לֹא הָיִיתִי קוֹמוּנִיסְט;
וְאָז הֵם לָקְחוּ אֶת הַיְּהוּדִים,
וַאֲנִי לֹא הֵרַמְתִּי אֶת קוֹלִי, כִּי לֹא הָיִיתִי יְהוּדִי;
וְאָז הֵם לָקְחוּ אֶת חַבְרֵי הָאִגּוּדִים הַמִּקְצוֹעִיִּים,
וַאֲנִי לֹא הֵרַמְתִּי אֶת קוֹלִי, כִּי לֹא הָיִיתִי חָבֵר אִגוּד מִקְצוֹעִי;
וְאָז הֵם לָקְחוּ אֶת הַקָּתוֹלִים,
וַאֲנִי לֹא הֵרַמְתִּי אֶת קוֹלִי, כִּי הָיִיתִי פְּרוֹטֶסְטַנְטִי;
וְאָז הֵם לָקְחוּ אוֹתִי,
אַךְ בְּאוֹתָהּ עֵת כְּבָר לֹא נוֹתַר אַף אֶחָד שֶׁיָרִים אֶת קוֹלוֹ לְמַעַנִי."

23.02.2023, 18:18

כל מילה בסלע !!!! אמיתי וחשוב מאוד לקרא ולהפנים !!!! ההסטוריה מלמדת ואנחנו שותקים .....ד"ר זאב רם

23.02.2023, 18:29

פרופ'ציון חגי הנכבד !
קרא בבקשה את הכתבה של פרופ' רוטשטיין אולי תשנה את דעתך !!!
ד"ר זאב רם

כל כך עצוב ומדוייק. התנהגות הר"י - בושה! ועצוב לא פחות שיש עדיין לא מעט רופאים שלא מבינים מה הממשלה הזו מעוללת ועדיין קונים את השקרים. עד מתי??

אנונימי/ת
23.02.2023, 18:37

מאכזב ,אבל לא מפתיע
כך נראה ונשמע יו"ר הרי ( שדרך אגב , אף פעם לא נבחר ע"י כלל הרופאים, אלא ע"י ועדים מטעם)
וכך נראית הסתדרות הרופאים - גוף עלוב ערכית, עם לשכת אתיקה מטעם , שאף פעם לא תשמע ממנו אמירה ערכית

אנונימי/ת
23.02.2023, 18:57

נראה לי שהר"י קצת הרבה מנותקים ומתנשאים , עושים לעצמם, למה שהר"י יצפה לתמיכה ציבורית ? הר"י לא מרגישים שהבושה בוערת על ראשה.

אנונימי/ת
23.02.2023, 20:15

תגובה רפה למי שפורום קהלת שם על הכוונת בגלל שזהו ארגון רפה וחסר אמירה רק עם הרבה כח. ספוילר.. כשתחליטו להגיב אף אחד לא ירצה לשמוע. והר״י יעבור הפיכה רפואית.

אנונימי/ת
24.02.2023, 07:06

נו טוב, מה מצופה מארגון שחרט על דיגלו תמהיל ממלכתיות מזויפת ורפיסות, אולי באמת להחליף בארגון בעל כוחות כמו מרשם או ועד עובדי הרכבת/הנמלים/חברת החשמל/ארגון המלצרים בישראל/ התאגדות מנקי חדרי המדרגות/ הסתדרות מלחכי הפנכה הלאומית וכו'

24.02.2023, 12:07

צודק
בעניין חמץ, הכנסת חמץ לבית החולים היא פגיעה ברורה בסטטוס קוו ההלכתי שעל בסיסו הוקמה מדינת ישראל. יש כאן ניסיון לחזור למצב הקודם שדהה ונעלם. אני אינני רואה מצב בו יחפשו ממש בכליו של אדם לחפש חמץ אבל אין לאשר אכילת חמץ או נשיאת חמץ בפרהסיה בבית החולים.
מי שמעונין שידאג שמפלגת כן חמץ תכנס לקואליציה ותפעיל את כוחה הפוליטי בממשלה.

24.02.2023, 12:08

אני תומך בעמדת יו"ר הר"י

24.02.2023, 15:22

ד"ר גיורא כץ, במדינה דמוקרטית מותר לך לתמוך בעמדת יו"ר הר"י. מותר לך להביע דעתך, לכתוב אותה וראוי שדעתך, דעות אחרות וגם דעות נגדיות ישמעו. מי ייתן שכך יהיה וכך יישאר. מסתבר שבישראל 2023 אין הדברים הללו מובנים מאליהם. שבת שלום לך ולכל באיי עולם.

26.02.2023, 12:01

אפרופו חוק החמץ:
הצעת החוק נולדה בעקבות הכנסת חמץ מנקרת עיניים ע"י כמה אנשים שבית המשפט תמך בהם . (רפורמה לתיקון משפטי - אמרנו?). אילולא תמיכת בית המשפט באמת לא היה צורך בחוק. רוב אזרחי המדינה - אנשים טובים, חוץ מ-רל"ב.

03.04.2023, 19:59

אמן ואמן