COVID-19 עולמי

סין ביטלה את מדיניות "אפס קורונה" - הקלות גדולות בהגבלות

הפגנות המחאה נשאו פרי: חולים עם תסמינים קלים ישהו בבידוד ביתי ולא במרכזי בידוד ממשלתיים | לא תידרש הצגת תוצאות בדיקות קורונה בכניסה למקומות ציבוריים | מבצע החיסונים לקשישים יואץ

מתקן בידוד ממשלתי למאומתי קורונה, בייג'ין, סין, 2022. צילום: שאטרסטוק

רשויות הבריאות בסין הודיעו היום (ד') על שורה של הקלות בהגבלות הקורונה, שבוע לאחר הפגנות המחאה הגדולות נגד מדיניות "אפס קורונה" של הנשיא שי ג'ינפינג. כחלק מההקלות, חולי קורונה ללא תסמינים וחולים עם תסמינים קלים ישהו בבתיהם במקום במרכזי בידוד של הממשלה כפי שהיה עד כה — איתות חזק לכך שסין מכינה את אזרחיה לחיים לצד הקורונה.

ועדת הבריאות הלאומית (NHC) פרסמה "תכנית 10 נקודות" והסבירה שרוב מקרי הקורונה הם א-סימפטומטיים או קלים ולא נדרש להם טיפול מיוחד. "אנשים א-סימפטומטיים ואנשים עם תסמינים קלים יכולים להיות בבידוד בבית תוך חיזוק הניטור הבריאותי, והם יכולים לעבור לבית חולים ייעודיים לצורך טיפול אם המצב שלהם מחמיר", מסרה הוועדה. המעבר לבידוד ביתי הוא השינוי המשמעותי ביותר מבין שורת ההקלות שעליהן הודיע הממשל בבייג'ין.

אזרחים סינים בתור לבדיקות קורונה, הונג קונג, 2022. צילום: שאטרסטוק

כמו כן, הרשויות הודיעו שלא ידרשו הצגת תוצאות בדיקות קורונה בכניסה למקומות ציבוריים, למעט במקומות כמו בתי אבות, מוסדות רפואיים, מוסדות לטיפול בילדים ובתי ספר יסודיים. בנוסף, בוטלה הדרישה מאנשים להציג בדיקות קורונה שליליות או לעבור בדיקות לפני נסיעה בין אזורים בתוך סין וייאסר על פקידי ממשל מקומיים להכריז בעצמם על אזורים גדולים, בהם מתחמי מגורים, כאזורים בסיכון גבוה. בתוך כך, מבצע החיסונים בקרב קשישים יואץ.

במשך קרוב לשלוש שנים ניהלה סין את הקורונה כמחלה מסוכנת כדבר הבלוטות או כולרה. אולם מאז שבוע שעבר, פקידי ממשל בכירים במדינה הודו ביכולת המצומצמת של הנגיף לגרום למחלה קשה, ומומחים סינים אמרו שהנגיף לא קטלני יותר משפעת עונתית.

עד לאחרונה, קהילות שלמות בסין היו נתונות בסגר, לפעמים למשך כמה שבועות, גם לאחר גילוי מקרה קורונה אחד בלבד. בחודש שעבר נרשמה הקלה בהנחיות כשרק בניינים שבהם אותרו מקרי קורונה הוכנסו לבידוד. על פי ההנחיות החדשות, אזורים בסיכון גבוה שלא התגלו בהם מקרים חדשים במשך חמישה ימים רצופים ייצאו מסגר.

המחאות נגד מדיניות "אפס קורונה" החלו לאחר שריפה שגרמה למותם של עשרה אנשים בבניין מגורים בעיר אורומצ'י, בירת שינג'יאנג בסוף נובמבר. תושבי המקום טוענים כי הסגר שהאזור היה נתון בו בזמן התאונה מנע מן האנשים לצאת מהבניין הבוער, דבר שהרשויות המקומיות דחו בתוקף. כתוצאה מהאירוע הטראגי ההפגנות התפשטו ברחבי המדינה, כולל בקמפוסים, והפכו למבחן פוליטי עבור נשיאה של סין, שי ג'ינפינג, שלאחרונה נבחר לכהונה נוספת.

נושאים קשורים:  סין,  קורונה,  חדשות,  מגיפת הקורונה,  19-COVID
תגובות
אנונימי/ת
08.12.2022, 21:15

אם בסין נפלה שלהבת.