חדשות

מנכ"ל "פייזר ישראל" ד"ר מירון לבנה עוזב את תפקידו

לאחר שכיהן יותר מעשור בשורת תפקידים בכירים בחברה ושבועיים לאחר שישראל חתמה על הסכם לרכישת 8 מיליון ממנות החיסון של "פייזר", הודיע המנכ"ל על פרישתו

ד"ר מירון ליבנה, מנכ"ל חברת פייזר ישראל. צילום יח"צ

מנכ"ל חברת פייזר ישראל, ד"ר מירון ליבנה, הודיע בסוף השבוע שעבר על סיום תפקידו וכוונתו לעזוב את החברה. ד"ר ליבנה מסר על כך גם לעובדיו בזרוע הישראלית של חברת התרופות הבינלאומית והסביר כי בגיל 63 הוא חושב כי מיצה את עצמו. החברה מסרה בתגובה: "אחרי קריירה ארוכה ומרשימה, ד"ר ליבנה יעזוב את 'פייזר' כדי לבחון אפשרויות חדשות".

בדיווח ראשון על החלטתו, של רוני לינדר ב"דה מרקר" צוין כי תזמון ההודעה הוא יוצא דופן משום שנעשה שבועיים בלבד לאחר שישראל חתמה על הסכם עם החברה לרכישת שמונה מיליון מנות של תרכיבי החיסון לקורונה שנועדו לארבעה מיליון מאזרחי ישראל.

לפני סיכום העיסקה, החברה פרסמה נתוני ביניים מתוצאות שלב 3 של הניסוי הקליני שערכה בחיסון שפותח עם חברת הביוטכנולוגיה הברלינאית BioNTech ביונטק, לפיהם תרכיב החיסון השיג יעילות של 95% והחברה, שהמטה שלה במדינת ניו יורק, נערכת להפצת 1.3 מיליארד מנות חיסון ב-2021.

בדיווח נמסר עוד כי ישראל ניהלה מו"מ ממושך מול "פייזר", אך סיכומי העיסקה התעכבו בשל קשיים משפטיים בניסוח ההסכם. ראש הממשלה שוחח עם מנכ"ל "פייזר" העולמית וב-13 בנובמבר הודיעו הצדדים על חתימת ההסכם, לפיו תרכיבי החיסון הראשונים מההזמנה של ישראל אמורים להגיע לארץ, לאחר קבלת אישורי ה-FDA, אולי כבר בינואר-פברואר. בסוף השבוע כבר העריך מנכ"ל משרד הבריאות בכמה ראיונות לתקשורת שנראה כי תרכיבי החיסון הראשונים, מתוך כל ההזמנות שביצעה ישראל, יגיעו לארץ לקראת מארס-אפריל.

ד"ר ליבנה, דוקטור לרפואה (M.D) מטעם הפקולטה לרפואה של הטכניון בחיפה, החל בתפקידו כמנכ"ל "פייזר ישראל" ב-2012. הוא הצטרף אליה ב-1995 כמנהל המחקרים הקליניים. לאחר מכן שימש כמנהל הרפואי ב-Glaxo ישראל, וכן כדירקטור וכמנהל רפואי אזורי בחטיבת המחקר והפיתוח הגלובלית של "פייזר", מנכ"ל משותף וסמנכ"ל לעניינים קליניים ולענייני רגולציה ב-MindGuard וסמנכ"ל רפואי וקליני ב-Endogun Medical Systems. ב-2010 חזר ל"פייזר ישראל" לתפקיד המנהל הרפואי וכאמור שנה לאחר מכן מונה למנכ"ל הזרוע הישראלית של "פייזר" העולמית.

נושאים קשורים:  ד"ר מירון ליבנה,  פייזר-ישראל,  חדשות
תגובות
אנונימי/ת
30.11.2020, 09:48

חגיגה לקונספירטיבים.

אנונימי/ת
30.11.2020, 14:01

ויש סיבה... לכל הפחות זה נראה ממש לא טוב!

אנונימי/ת
01.12.2020, 09:17

הצליח לפעול למרות בעיות מערכת הרפואה הציבורית בישראל ומשרד הבריאות
בהצלחה בתפקידו הבא

אנונימי/ת
11.02.2021, 21:10

זה מה שקורה שאדם בוחר בהעדפות האישיות שלו ולא במקצועיות. זה פגע בהמון עובדי חברה, יעלים ומקצועיים ללא סיבה.