קורונה בישראל

כ-40% ירידה בהגעה לבתי החולים עם מקרי שבץ מוחי חד

הרופאים הנוירולוגים מודאגים: על רקע מגיפת הקורונה מתרשמים במחלקות הנורולוגיות - אנשים חוששים להגיע לקבלת טיפול בבתי החולים

פרופ' דוד טנה, יו"ר איגוד הנוירולוגיה. "פלטפורמה להחלפת ידע". צילום: כפיר סיון

על רקע מגיפת הקורונה, מציינים הבוקר בדאגה באיגוד הנוירולוגי כי נרשמה ירידה של כ-40% בהגעה לבתי החולים עם מקרי שבץ מוחי חד.

בישראל יש מדי חצי שעה בממוצע מקרה של שבץ מוחי ובסך הכל כ- 20,000 מקרים בשנה. בימים האחרונים צוותי השבץ והמחלקות הנוירולוגיות בבתי החולים מתרשמים כי אנשים חוששים להגיע לבתי החולים, והתוצאה עלולה להיות נוראה.

פרופ' דוד טנה, יו"ר האיגוד הנוירולוגי, אמר: "זאת תקופה קשה ומאתגרת עבור אזרחי המדינה ושירותי הבריאות, אבל שבץ מוחי הוא מצב​ רפואי המחייב פנייה מהירה לטיפול רפואי, חרף בהלת הקורונה. לכן, כשמופיעים סימנים ראשונים, אין להסס, אלא להזמין אמבולנס ולהגיע בדחיפות לבית החולים, כדי להגדיל את הסיכוי לקבל בזמן טיפול מציל חיים ולצמצם את הנזקים ארוכי הטווח, בגין נכות".

עוד אמר פרופ' טנה: "הצוותים שלנו פועלים לצמצום האשפוזים ככל הניתן וממליצים על בירור רפואי שיכול להתבצע גם במסגרת רפואת הקהילה. ועם זאת, סימני שבץ מוחי חד מחייבים התפנות בהולה לבתי החולים כדי לא להחמיץ את חלון ההזדמנויות לטיפול דחוף מונע נכות".

בין סימני שבץ המוח: חולשה פתאומית בצד אחד של הגוף, הפרעת דיבור, סטיית זווית הפה.

נושאים קשורים:  פרופ' דוד טנה,  שבץ מוחי,  קורונה,  חדשות,  נגיף הקורונה
תגובות